518 روز از بسته شدن مرز خسروی می‌گذرد
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

افشین رضایی فرماندار شهرستان قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت مرز بین المللی خسروی اظهارکرد: پس از وقوع عملیات های تروریستی عراق در مسیر عبور کاروانهای عتبات عالیات در خرداد ماه سال گذشته، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت به جهت حفظ امنیت زائران عبتات عالیات، عبور کاروانها را از تاریخ 18 خرداد 92 از مرز بین المللی خسروی ممنوع اعلام کند.

وی افزود: اعلام ممنوعیت عبور کاروانهای زیارتی عتبات عالیات از این مرز بین المللی همچنان پابرجاست و یک سال و پنج ماه می شود که این مرز بر روی عبور کاروانها بسته است.

 رضایی خاطرنشان کرد: در این مدت تلاشهای فراوانی برای بازگشایی مجدد مرز خسروی بر روی کاروانها صورت گرفته و حتی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه (دکتر قشقاوی) در قصرشیرین حضور یافته اند، اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

 وی تاکید کرد: در طرف ایران هیچ مشکلی برای بازگشایی مجدد مرز خسروی وجود ندارد و مشکل اصلی عدم وجود امنیت در عراق برای مسیر عبور کاروانهای عتبات عالیات است.

 رضایی اظهارکرد: تازمانی که طرف عراقی امنیت کاروانهای زیارتی عتبات عالیات ایران را تضمین نکند، امکان عبور این کاروانها از مرز خسروی وجود ندارد.

 فرماندار شهرستان مرزی قصرشیرین گفت: از سال گذشته جلسات بسیاری در سطوح مختلف کشوری با مقامات عراقی در خصوص مرز خسروی برگزار شد و چیزی نمانده بود که مرز بازگشایی شود که این وضعیت ناامنی جدید(حضور داعش در عراق) موضوع بازگشایی مجدد مرز خسروی را منتفی کرد.

 وی تاکید کرد: در هر صورت بازگشایی این مرز نیازمند مجوز شورای عالی امنیت ملی است و چیزی نیست که در اختیاز مسئولین شهرستان قصرشیرین و یا استان کرمانشاه باشد.

 رضایی همچنین به مشکلاتی که بسته بودن مرز خسروی برای سرمایه گذاران و هتلداران قصرشیرینی به وجود آورده اشاره کرد و گفت: 14 هتل و مهمانپذیر در قصرشیرین وجود دارد که تمامی آنها به دلیل بسته شدن این مرز بر روی عبور کاروانهای عتبات عالیات دچار ورشکستگی شده اند.

 وی افزود: با پیگیری هایی که برای این هتلداران انجام شد، موفق شدیم موافقت بانک مرکزی جهت استمهال پرداخت تسهیلات بانکی به مدت یک سال را اخذ کنیم که هتلداران با این مجوز تا تابستان سال آینده می توانند پرداخت بدهی های تسهیلات بانکی خود را به عقب اندازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com